Ešte stále stíhaš - pridaj sa do REŠTART VÝZVY, začať môžeš kedykoľvek

Najčastejšie prekážky v chudnutí: Nebráni vám niektorý z týchto zvykov v štíhlosti?

Redakcia

Mnohé naše návyky, ktoré sa na prvý pohľad zdajú nevinné, môžu zasahovať do úsilia o chudnutie a komplikovať tak naše dosahovanie cieľov. Ktoré nám najviac sťažujú boj s hmotnosťou?

Najčastejšie prekážky v chudnutí: Nebráni vám niektorý z týchto zvykov v štíhlosti?
Zdroj: AdobeStock
30. JAN 2024

Ak sa vám napriek úsiliu nedarí schudnúť, skontrolujte, či sa niektorý z nasledovných zvykov netýka aj vás.

Málo jedla

Netreba hladovať, ak chcete chudnúť. Na to, aby ste chudli, musíte jesť. Samozrejme, dôležité je vnímať svoj bazálny metabolizmus, a aj kalorický výdaj. Nikdy by ste však nemali jesť menej kalórií ako je hodnota vášho bazálneho metabolizmu. Bez jedla schudete, nie však z dlhodobého hľadiska, tiež si diétovaním pošramotíte aj metabolizmus. 

Zobkanie

Sladkosti, čipsy a iné nezdravé chuťovky pojedané napríklad pri televízii znamenajú značné kalórie navyše v našom energetickom príjme. Obvykle totiž siahame po potravinách s vysokým obsahom tuku, ktoré znamenajú zvýšený príjem energie vo vašom jedálničku. Často ide o stovky kalórií, nie je to len nepatrné množstvo, ktoré si v celkovom príjme nevšimnete.

Popíjanie prázdnych kalórií

O tom, že alkohol obsahuje veľa kalórií, asi viete. Negatívne však tiež je, ak sa snažíte schudnúť, aj to, že organizmus preferuje spaľovanie alkoholu pred inými zdrojmi energie. Keď pijete alkohol, vaše telo môže dočasne zastaviť spaľovanie tukov, čo má negatívny vplyv na chudnutie.

Prečítajte si aj: 6 dôvodov, prečo končí každá diéta kilami navyše

Dojedanie zvyškov

Ak patríte medzi tých, ktorí nedopustia, aby čokoľvek kúpené alebo navarené smerovalo do odpadkového koša, máte to asi so zhadzovaním kíl ťažšie. Môže sa totiž ľahko stať, že sa na vás veľmi rýchlo nalepia kilá bez toho, aby ste si to všimli.

Zajedanie emócií

Hovorí vám niečo výraz emocionálne jedenie? Konzumácia potravy ako reakcia na emócie ako sú stres, smútok alebo nuda, môžu viesť k nadmernej konzumácii jedla a komplikovať chudnutie.

Nepravidelná strava

Preskakovanie jedál alebo nepravidelné stravovanie vedie k hladu a následnému prejedaniu sa. Konzumácia väčšieho množstva potravy má za následok priberanie. Naša rada? Lepšie je si stravu rozvrhnúť do niekoľkých jedál počas dňa.

Nedostatok cvičenia

Sedavý životný štýl a nedostatok cvičenia znižujú energetický výdaj a spomaľujú metabolizmus, čo celkovo sťažuje chudnutie.

Nedostatočný pitný režim

Nedostatok tekutín počas dňa môže mať za následok, že mozog tento signál vyhodnotí ako hlad, čo spôsobí vo výsledku nadmernú konzumáciu jedla.

Nedostatok spánku

Chronický nedostatok spánku ovplyvňuje hormóny, ktoré majú na svedomí reguláciu hladiny sýtosti, čo vedie k nekontrolovanej konzumácii jedla.

Prečítajte si aj: Nedarí sa vám zhodiť prebytočné kilá? Možno podceňujete dôležitú vec

Pre úspešné chudnutie je dôležité identifikovať tieto návyky a popracovať na ich odstránení alebo minimalizovaní. Zmena správania vyžaduje čas a trpezlivosť, preto je dôležité byť realistickí k svojim očakávaniam a postupovať pri zmene životného štýlu krok za krokom.

Mnoho ďalších užitočných tipov týkajúcich sa chudnutia, udržateľného stravovania a zdravého životného štýlu, nájdete v našej novoročnej Supershape Reštart výzve, kde vám ponúkame pomocnú ruku a prepracovaný návod na dosiahnutie zdravého a pevného tela. Tento program pod vedením skúsených špecialistov je zostavený odborníkmi z oblasti výživy a cvičenia tak, aby sa vám podarilo získať správne pohybové a stravovacie návyky, nevyhnutné pre vyformovanie tela a udržanie váhy bez obmedzovania a hlúpych diét. Pridajte sa k nám a zmeňte svoj život!

banner restart vyzva 2024


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Najčastejšie prekážky v chudnutí: Nebráni vám niektorý z týchto zvykov v štíhlosti?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.