4 joga cviky, ktoré vás zbavia bolesti chrbta

Tieto jogové pozície sú jednoduché a môžete ich cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek. 

4 joga cviky, ktoré vás zbavia bolesti chrbta
25. JAN 2016

Nie všetko môžeme ovplyvniť vlastnými silami. No ak celé dni sedíte, či stojíte v práci, nečudujte sa, že sa váš životný štýl odzrkadlí i na chrbtici v podobe nepríjemnej bolesti. Za hlavné príčiny bolestí chrbta teda možno považovať nedostatok pohybu, ale aj nesprávne držanie tela pri státí a sedení. Pritom si stačí nájsť počas dňa voľnú chvíľu a dopriať chrbtu pohyb napríklad v podobe jogových asán.

Nasledujúce cviky sú jednoduché, ale pri pravidelnom cvičení vám pomôžu zlepšiť držanie tela, posilnia chrbtové i brušné svaly (pokiaľ ich správne zapojíte). Navyše sú výborné na relaxáciu, ale aj ako zahriatie v rámci lekcií jogy. Vykonávajú sa na podložke s prekríženými nohami (pozícia Sukhasana). Ak ich chcete robiť v práci, pokojne ich môžete odcvičiť aj v stoji. V oboch prípadoch je dôležité, aby bol chrbát vystretý a ramená uvoľnené.

Cvik číslo 1

Zaujmite základný postoj a ruky zodvihnite hore do vzpaženia. Dlane smerujú nahor, prsty rúk sú jemné prepletené a uši sa dotýkajú bicepsov. V tejto pozícii vytrvajte po dobu 2-3 hlbokých dychov. Nezabudnite pupok vtiahnuť dnu smerom k chrbtici. Opakujte niekoľkokrát za sebou pomaly a pokojne.

Cvik číslo 2

Pri tomto cviku je poloha tela rovnaká ako v predošlom (pozícia Sukhasana, ruky sú vzpažené, prsty prepletené dlaňami von), ale budete sa točiť v trupe do strán. Teda s výdychom sa otočíte do ľavej strany, vydržíte po dobu 2-3 hlbokých dychov, potom sa s nádychom vrátite do východiskovej polohy a to isté urobíte do druhej strany.

Cvik číslo 3

Východisková pozícia je opäť rovnaká ako pri predošlých cvikoch, ale pri tomto cviku sa budete ukláňať do strán. Teda s výdychom sa mierne ukloníte do pravej strany, chvíľu v pozícii zotrváte a pritom zhlboka dýchate. S nádychom sa vrátite do východiskovej pozície. To isté zopakujete na druhú stranu. S výdychom sa ukloníte do ľavej strany, zhlboka dýchate a vrátite sa do východiskovej polohy. Nezabudnite na zapojenie brušných svalov.

Cvik číslo 4

Ruky predpažte, dlane smerujú von a prsty sú vzájomne jemne prepletené. Nadýchnite sa a s výdychom sa ťahajte dopredu. Pohyb vychádza z dolnej časti chrbta. Potom sa opäť nadýchnite a s výdychom smerujte rukami i trupom do pravej strany. Pozor, ruky musia byť stále predpažené v rovnobežnej pozícii. S výdychom sa vráťte rukami do stredu a to isté urobte na druhú stranu.

Inšpirovať sa môžete aj v tomto videu:


Zdroj videa: www.youtube.com

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Bolí vás chrbát? vyskúšajte tieto pilates cvikyBolí vás chrbát? Vyskúšajte tieto pilates cviky

Účinné budú vtedy, keď dodržíte princípy pilatesu a budete cvičiť pravidelne. 

 

Cvičíme 5 tibeťanovCvičíme 5 Tibeťanov

Už 10 minút denne vám prinesie úľavu od bolesti, dodá energiu a spomalí starnutie. 

 

 

Joga prináša úľavu od bolesti chrbtaJoga prináša úľavu od bolesti chrbta

Najčastejšou príčinou bolesti chrbta sú oslabené svaly stredu tela a tendencia nášho tela „ukladať“ stres v oblasti krčnej chrbtice a trapézových svalov. 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Suchárová - redaktorka Cvičte.sk

Som manželkou úžasného chlapa, mamou malej nezbedníčky a milovníčkou zdravej a pestrej vegetariánskej kuchyne. Okrem toho je mojou vášňou písanie – niekoľko rokov sa venujem písaniu, editovaniu i copywritingu pre weby i časopisy. Svet zdravej výživy a vôbec zdravého životného štýlu ma fascinuje natoľko, že jedným z mojich snov je vlastné výživové štúdio. Aj preto sa v oblasti výživy stále vzdelávam. Som presvedčená o tom, že správne zvolenou stravou môže človek nielen schudnúť, ale aj vyriešiť rôzne zdravotné ťažkosti. Okrem toho som fanúšičkou pozitívneho myslenia a ako matka propagujem kontaktné rodičovstvo, pretože si myslím, že aj to je spôsob, ako zmeniť svet k lepšiemu.

https://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 4 joga cviky, ktoré vás zbavia bolesti chrbta

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2524
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.