25. JAN 2016

4 joga cviky, ktoré vás zbavia bolesti chrbta

Tieto jogové pozície sú jednoduché a môžete ich cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek. 

Nie všetko môžeme ovplyvniť vlastnými silami. No ak celé dni sedíte, či stojíte v práci, nečudujte sa, že sa váš životný štýl odzrkadlí i na chrbtici v podobe nepríjemnej bolesti. Za hlavné príčiny bolestí chrbta teda možno považovať nedostatok pohybu, ale aj nesprávne držanie tela pri státí a sedení. Pritom si stačí nájsť počas dňa voľnú chvíľu a dopriať chrbtu pohyb napríklad v podobe jogových asán.

Nasledujúce cviky sú jednoduché, ale pri pravidelnom cvičení vám pomôžu zlepšiť držanie tela, posilnia chrbtové i brušné svaly (pokiaľ ich správne zapojíte). Navyše sú výborné na relaxáciu, ale aj ako zahriatie v rámci lekcií jogy. Vykonávajú sa na podložke s prekríženými nohami (pozícia Sukhasana). Ak ich chcete robiť v práci, pokojne ich môžete odcvičiť aj v stoji. V oboch prípadoch je dôležité, aby bol chrbát vystretý a ramená uvoľnené.

Cvik číslo 1

Zaujmite základný postoj a ruky zodvihnite hore do vzpaženia. Dlane smerujú nahor, prsty rúk sú jemné prepletené a uši sa dotýkajú bicepsov. V tejto pozícii vytrvajte po dobu 2-3 hlbokých dychov. Nezabudnite pupok vtiahnuť dnu smerom k chrbtici. Opakujte niekoľkokrát za sebou pomaly a pokojne.

Cvik číslo 2

Pri tomto cviku je poloha tela rovnaká ako v predošlom (pozícia Sukhasana, ruky sú vzpažené, prsty prepletené dlaňami von), ale budete sa točiť v trupe do strán. Teda s výdychom sa otočíte do ľavej strany, vydržíte po dobu 2-3 hlbokých dychov, potom sa s nádychom vrátite do východiskovej polohy a to isté urobíte do druhej strany.

Cvik číslo 3

Východisková pozícia je opäť rovnaká ako pri predošlých cvikoch, ale pri tomto cviku sa budete ukláňať do strán. Teda s výdychom sa mierne ukloníte do pravej strany, chvíľu v pozícii zotrváte a pritom zhlboka dýchate. S nádychom sa vrátite do východiskovej pozície. To isté zopakujete na druhú stranu. S výdychom sa ukloníte do ľavej strany, zhlboka dýchate a vrátite sa do východiskovej polohy. Nezabudnite na zapojenie brušných svalov.

Cvik číslo 4

Ruky predpažte, dlane smerujú von a prsty sú vzájomne jemne prepletené. Nadýchnite sa a s výdychom sa ťahajte dopredu. Pohyb vychádza z dolnej časti chrbta. Potom sa opäť nadýchnite a s výdychom smerujte rukami i trupom do pravej strany. Pozor, ruky musia byť stále predpažené v rovnobežnej pozícii. S výdychom sa vráťte rukami do stredu a to isté urobte na druhú stranu.

Inšpirovať sa môžete aj v tomto videu:


Zdroj videa: www.youtube.com

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Bolí vás chrbát? vyskúšajte tieto pilates cvikyBolí vás chrbát? Vyskúšajte tieto pilates cviky

Účinné budú vtedy, keď dodržíte princípy pilatesu a budete cvičiť pravidelne. 

 

Cvičíme 5 tibeťanovCvičíme 5 Tibeťanov

Už 10 minút denne vám prinesie úľavu od bolesti, dodá energiu a spomalí starnutie. 

 

 

Joga prináša úľavu od bolesti chrbtaJoga prináša úľavu od bolesti chrbta

Najčastejšou príčinou bolesti chrbta sú oslabené svaly stredu tela a tendencia nášho tela „ukladať“ stres v oblasti krčnej chrbtice a trapézových svalov. 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 4 joga cviky, ktoré vás zbavia bolesti chrbta

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.