Nezmeškaj začiatok BEŽECKEJ VÝZVY – pridaj sa ešte DNES!

BEŽECKÁ VÝZVA 2024

Ploché bruško sa formuje (aj) v kuchyni: Skúste týchto 6 stravovacích tipov!

Redakcia

Každá z nás túži po štíhlom páse, súhlasíte? Pekné bruško si však vyžaduje nielen cvičenie, ale aj správne stravovanie. Pretože pekný pás nie je len výsledkom tréningu, ale aj toho, čo si dávame do úst.

Ploché bruško sa formuje (aj) v kuchyni: Skúste týchto 6 stravovacích tipov!
Zdroj: AdobeStock
27. MAR 2024

Cvičíte, aby ste docielili „kocky“ na bruchu, alebo štíhly, pevný stred tela? Niet divu, ide o jeden z najčastejších cieľov vo fitnes svete. Avšak, tvarovanie brušných svalov neznamená len pravidelný tréning, časť úspechu spočíva aj v strave. Ako docieliť štíhly pás?

6 Supershape tipov na dosiahnutie plochého brucha

1. Podporte trávenie vlákninou

Vláknina je kľúčovou súčasťou vyváženej stravy. Zabezpečte si dostatok vlákniny, pretože pomáha tráviť potravu efektívne a zároveň zvyšuje pocit sýtosti. Zdravé trávenie a udržiavanie kontroly nad svojím príjmom sú kľúčom k dosiahnutiu plochého bruška. Doprajte si zeleninu a ovocie v akejkoľvek forme – je to vynikajúci spôsob ako zvýšiť príjem vlákniny a dodať telu výživné látky potrebné na získanie plochého brucha. Stavte na bobuľové ovocie, tmavú listovú zeleninu ako kel či špenát a semienka ako chia, ľanové alebo konopné semienka.

2. Obnovte zdravie čriev

Zahrňte do svojej stravy fermentované potraviny bohaté na probiotiká, ktoré podporujú zdravý mikrobióm čriev. Na ktoré sa zamerať? Doprajte si kefír alebo acidofilné mlieko, kyslú kapustu, kombuchu, tempeh alebo nakladanú zeleninu.

Viac o fermentovaných potravinách tu: Potraviny, ktorými boostnete zdravie a obranyschopnosť organizmu

3. Nízkokalorické obmedzenia nie sú riešením

Príliš prísne obmedzovanie kalórií môže spôsobiť, že telo prejde do režimu hladovania a začne ukladať tuk. Namiesto toho sa snažte jesť vyvážené jedlá a dodržiavať zdravý životný štýl.

4. Obmedzte vyprážané jedlá

Vyprážané jedlá obsahujú veľa škodlivých tukov, ktoré môžu spôsobiť nadúvanie a tráviace problémy. Uprednostňujte nespracované potraviny bohaté na živiny a snažte sa jesť čo najviac lokálnych produktov.

5. Zvoľte zdravé tuky

Nahraďte slnečnicový olej zdravými mononenasýtenými tukmi ako sú olivový olej, avokádo, orechy a semená. Pokojne si ich pridajte do každého jedla!

6. Vyhnite sa sýteným nápojom

Sýtené nápoje môžu spôsobiť nadúvanie. Namiesto toho si doprajte neperlivú vodu s prídavkom čerstvo vytlačenej citrónovej či limetkovej šťavy alebo šťavu z čerstvej zeleniny.

Pohyb a zdravá strava idú ruka v ruke

Je dôležité si uvedomiť, že dosiahnutie plochého bruška nie je len o diéte, ale aj o pravidelnom cvičení. Dodržiavajte vyváženú stravu a pravidelne cvičte, aby ste dosiahli svoje fitnes ciele a získali nielen ploché bruško, ale aj celkové zdravie organizmu. Každodenný pohyb, aj keby malo ísť len o rýchle 15-minútové cvičenie z nášho Premium členstva, sa počíta!

Zdravému životnému štýlu, a všetkému, čo s ním súvisí, sa venujeme celý marec v hlavnej téme mesiaca - imunite. V súvislosti s tým sme pre vás pripravili nielen zaujímavé a užitočné články, ale aj ďalší exkluzívny obsah pre všetkých Supershape Premium členov. Okrem iného sa tak od skúsenej epidemilogičky dozviete, ktoré vitamíny naozaj fungujú, získate nové jedálničky na posilnenie imunity od nutričnej terapeutky, dozviete sa viac o princípoch otužovania či vplyve stresu na imunitu a zdravie, a taktiež, prečo je pohyb pri imunite a zdraví najdôležitejší. Chýbať, samozrejme, nebudú ani účinné tréningy pre začiatočníčky aj pokročilé. 

banner imunita


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ploché bruško sa formuje (aj) v kuchyni: Skúste týchto 6 stravovacích tipov!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.