Nakopni sa v novom roku v REŠTART VÝZVE s Michalom Páleníkom!

7 udržateľných tipov ako schudnúť bez diétovania – tieto vás dovedú do cieľa!

Barbora Volná

Osvojte si s nami jednoduché triky, ktoré vám pomôžu držať sa svojich cieľov a dosiahnite dlhodobý úspech. 

stihle-telo
Zdroj: AdobeStock
18. JAN 2023

Je skvelé nechať sa nakopnúť a snažiť sa zmeniť svoj život k lepšiemu, dôležité je však udržať si túto motiváciu počas celého roka. Naším zámerom je pomôcť vám, aby ste z pohybu a racionálneho stravovania urobili životný štýl.

Keď o svojich cieľoch uvažujete skôr ako o ceste než ako o samotnom finále, je pravdepodobnejšie, že sa stanú dlhodobými. A to je to, čo chcete, nie? Cítiť sa dobre fyzicky, mentálne a emocionálne. Sme tu preto, aby sme vám pomohli pripraviť sa na dlhodobý úspech a tiež vás v našich výzvach naučili, ako urobiť z fitnes životný štýl.

1. Definujte svoj zámer

Stanovili ste si predsavzatia a pracujete na svojich cieľoch? Prvé, čo si stanovte a jasne zadefinujte, je vaše prečo. Prečo chcete dosiahnuť svoje ciele? Prečo je to pre vás dôležité? Možno chcete schudnúť desať kíl, možno chcete zabehnúť maratón, znížiť príjem cukru alebo pridať do stravy viac zeleniny – ale prečo? A ako sa tam dostanete? Ujasnenie si účelu a stanovenie konkrétnych cieľov je spojené s väčším výkonom i samotným úspechom. Stanovte si chytré ciele. Aké to sú? Ide o ciele, ktoré sú konkrétne, merateľné, dosiahnuteľné, relevantné a dobre načasované.

  • Konkrétne: Aký je váš cieľ a čo bude znamenať dosiahnutie vášho cieľa?

  • Merateľné: Ako budete merať svoj pokrok?

  • Dosiahnuteľné: Sú vaše očakávania realistické? Malo by to byť náročné, ale v rámci vašich možností!

  • Relevantné: Prečo ste si vybrali tento cieľ? Je v súlade s vašimi hodnotami a životným štýlom?

  • Načasované: Ako dlho vám bude trvať dosiahnutie tohto cieľa? Určili ste si reálny časový rámec?

2. Pravidelnosť alebo menej je viac

Malé, zdanlivo nepatrné zvyky, ktoré robíte denne a sú v súlade s vaším hlavným cieľom, sú návyky, ktoré vás nastavia na dlhodobý úspech. „Preprogramujte“ sa na opakovanie úloh, ktorými nedosiahnete okamžitý výsledok. Iste, môžete sa cítiť lepšie po tom, čo prejdete desať kilometrov ako po tom, čo si doprajete dvadsaťminútovú prechádzku, ale ktorý zvyk si dokážete udržať dlhodobo? Začnite v malom, zostaňte konzistentnými a potom pokračujte v budovaní! Ako? Doprajte si pohyb denne, môže to byť rýchly HIIT tréning alebo prechádzka so psom okolo domu, rozhodne sa však hýbte. Noste so sebou fľašu s vodou, odbúravajte stres vedomým sprítomňovaním, meditujte, zhlboka dýchajte. Jedzte tak, aby bol váš tanier čo najfarebnejší.

3. Stavte na zdravšie verzie jedál

Nepripravujte sa o jedlo, ktoré máte rady ale nájdite spôsob, ako urobiť svoje obľúbené jedlá zdravšími. Keď budete ctiť svoje chute zdravým spôsobom, s väčšou pravdepodobnosťou zostanete na ceste k svojim cieľom a budete si dlhodobo udržiavať zdravé stravovacie návyky. Budovaniu zdravých návykov sa veľmi veľa venujeme aj v našej Supershape Reštart výzve s Michalom Páleníkom, do ktorej sa môžete kedykoľvek zapojiť.

4. Prispôsobte sa zmene

Jediná istota v živote je zmena. Život nie je konštantný, prináša rôzne prekážky a výzvy. Buďte prispôsobivé a nebuďte na seba príliš prísne! Ak ste vynechali cvičenie, dopriali si nezdravý dezert, prípadne vypadli z rutiny, je to v poriadku. Stáva sa to všetkým, aj tým najlepším z nás! Namiesto toho, aby ste sa vzdali svojich cieľov alebo stratili nadšenie či motiváciu, pozrite sa na to ako na skúsenosť a pokračujte ďalej. Pamätajte si, nie vždy je možné mať všetko pod kontrolou, avšak, vždy môžeme upraviť svoje ciele tak, aby zodpovedali aktuálnej situácii alebo okolnostiam. Máte príliš veľký cieľ? Stanovte si mini ciele, ktoré vám pomôžu sa tam dostať! Ide o to nájsť to, čo funguje vám, spôsobom, ktorý je dosiahnuteľný a udržateľný.

5. Spite – dostatočne dlho

Či už chcete schudnúť, budovať svalovú hmotu, cítiť sa vitálnejšie alebo naštartovať metabolizmus, všetky tieto ciele majú jedno spoločné: spánok! Ten hrá hlavnú úlohu takmer vo všetkých procesoch. Ak máte málo spánku, obmedzujete svoju schopnosť dosiahnuť alebo uspieť vo svojich cieľoch. Doprajte si výdatný osemhodinový spánok a nastavte si pravidelnú večierku.

6. Postavte sa čelom svojim prekážkam

Poznanie vašich prekážok – či už ide o vynechanie ranného tréningu alebo desiatej, prípadne večerné mlsanie – vám môže pomôcť udržať si zdravé návyky a vyhnúť sa prekážkam alebo ich prekonať. Urobte si zoznam všetkých vecí, s ktorými bojujete, alebo oblastí, v ktorých potrebujete podporu. Potom si napíšte, čo bude potrebné na prekonanie týchto prekážok. Obklopte sa ľuďmi, ktorí podporia vaše ciele. Kľúčom je nájsť vonkajšie zdroje inšpirácie a motivácie, ktoré vás udržia pri dosahovaní vašich cieľov!

7. Robte to pre vás!

Je to vaša cesta. Vyhnite sa porovnávaniu sa s pokrokom alebo cieľmi iných – žiadni dvaja ľudia nie sú rovnakí! Kľúčom k tomu, aby sa zdravý životný štýl stal vašou súčasťou, je nájsť efektívne zdravé návyky, ktoré vás dovedú k vašim cieľom. Cieľ je cesta. Napriek tomu, že to niekedy bude chcieť veľkú dávku sebazaprenia, snažte sa zostať konzistentnými. Hľadajte podporu, keď ju potrebujete, buďte k sebe láskavé a zdieľajte svoj progres s ľuďmi, ktorí majú podobné ciele ako vy.

K dosiahnutiu vašich cieľov a trvalej zmene vám môže pomôcť aj naša Supershape Reštart výzva. Tento účinný program pod vedením Janky Šimkovič a Michala Páleníka je zostavený odborníkmi z oblasti výživy a cvičenia tak, aby sa vám podarilo získať správne pohybové a stravovacie návyky, nevyhnutné pre vyformovanie tela a udržanie váhy bez obmedzovaní. Pridajte sa k nám a zmeňte svoj život!

Supershape Restart Vyzva 2023


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 7 udržateľných tipov ako schudnúť bez diétovania – tieto vás dovedú do cieľa!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.