21. MAR 2016

Zmiernite ženské a hormonálne problémy jogou!

Nikola Danišová

Trápia vás ženské a hormonálne problémy? Frida Gedeonová, učiteľka hormonálnej jogovej terapie, nám vysvetlí a poradí, prečo v rámci liečenia začleniť aj hormonálnu jogu. 

Čo je hormonálna joga?     

„Hormonálna joga, presnejšie hormonálna jogová terapia, je metóda, ktorá bez liekov, len s pomocou špecifických cvikov, reaktivuje produkciu hormónov. Vychádza z tradičnej jogy a kundalíny jogy,“ upresňuje Frida Gedeonová. Zostavu cvikov vytvorila Dinah Rodrigues z Brazílie.„Cviky obohatila jogovými a tibetskými technikami, ktoré zvyšujú ich účinky,“ pokračuje Gedeonová.

Pozitívny vplyv hormonálnej jogy 

Učiteľka hormonálnej jogy hovorí, že táto holistická metóda pôsobí na celé telo, stimuluje orgány produkujúce hormóny, zlepšuje lymfatický systém, zvyšuje obnovu kostí a znižuje ich rednutie. Taktiež zlepšuje pamäť. „Výrazne tiež pomáha ženám pri problémoch s otehotnením, s prejavmi predmenštruačného syndrómu, s PCO, no aj pri zníženej funkcii štítnej žľazy. Tak isto pozitívne vplýva pri osteoporóze, inkontinencii, zlepšuje libido, no aj flexibilitu tela, lebo pri jednotlivých pozíciách (ásanach) dochádza k pretiahnutiu svalov,“ upresňuje Gedeonová.

Ako prebieha hodina hormonálnej jogy? 

„Začínam krátkou prednáškou o hormónoch, čo je hormonálna jogová terapia a prečo v pomerne krátkom čase môžu cvičenci pocítiť zlepšenie svojho zdravotného stavu. Potom začneme s cvičením. Najskôr cvik a príslušnú techniku ukážem a potom skontrolujem. Snažím sa vždy o individuálny prístup – každý cvik a techniku kontrolujem u každého absolventa seminára osobne, aby ich odcvičil správne,“ opisuje svoje hodiny inštruktorka Frida a ďalej pokračuje, že „zostava začína rozcvičkou postojačky, potom sa ide do sedu na zemi a nakoniec sú niektoré cviky poležiačky. Rozcvička sa cvičí so základnou dychovou technikou, tzv. bhastrikou, ktorá sa používa takmer vo všetkých cvikoch. Už cvičením samotnej rozcvičky dochádza k uvoľneniu napätia v tele.“ 

Hormonálna jogová terapia sa dokáže prispôsobiť cvičencovi 

Lektorka vysvetľuje, že existujú tri rôzne druhy hormonálnej jogovej terapie: pre ženy, pre mužov a pre diabetikov. Ďalej dodáva, že túto terapiu môžu podstúpiť aj deti. „Je však potrebné vopred skonzultovať zdravotný stav (niekedy aj u dospelých) s lektorkou, ktorá cviky prispôsobí. Anonymita je vždy dodržaná,“ hovorí skúsená lektorka.

Kto by rozhodne nemal túto jogu cvičiť?    

Frida Gedeonová upozorňuje, že hormonálna jogová terapia by nemala byť cvičená počas tehotenstva, pri endometrióze, rakovine prsníka, krátko po operáciách, pri pokročilej osteoporóze, zvýšenej funkcii štítnej žľazy, zápale vnútorného ucha, pri srdcových ťažkostiach alebo po operácii srdca, pred operáciou slepého čreva alebo krátko po nej, krátko po hysterektómii, veľkom myóme maternice a pri nešpecifikovaných bolestiach brucha.  Aj keď sa táto zostava necvičí v tehotenstve, dojčiace maminky po šestonedelí môžu začať cvičiť.       

Je hormonálna joga vhodná aj pre ženy, ktoré nemajú problémy s hormónmi?

„Keď máme na mysli hormonálnu jogu pre ženy, je vhodná pre všetky, ktoré sa už ,prehupli᾿ cez 35 rokov. U mužov je to o niečo neskôr. V tomto čase sa už hormonálna hladina začína postupne znižovať, začínajú sa objavovať rôzne symptómy a choroby, ktoré nikoho netešia. Je vhodné začať s cvičením. A to bez ohľadu na to, ako je kto pohyblivý, starý či zdravý. Na semináre chodia mamy s dcérami či, naopak, ženy, ktoré majú viac ako 65 rokov. A všetky odchádzajú spokojné,“ vysvetľuje učiteľka hormonálnej jogy Frida Gedeonová.

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Joga smiechu: zacvičte si a zároveň sa nabite pozitívnou energiouJoga smiechu: Zacvičte si a zároveň sa nabite pozitívnou energiou

Ešte ste nikdy nepočuli o joge smiechu?

 

Urobte svoj deň hneď zrána krajším. zacvičte si!Zacvičte si novinku na slovenskom fit trhu – buti jogu

Buti joga je pomerne nový program, ktorý sa dostal už aj na Slovensko.

 

 

Nečakajte, kým vás začne niečo bolieť! pilates je skvelá prevencia

Nečakajte, kým vás začne niečo bolieť! Pilates je skvelá prevencia

Bolí vás chrbát a necítite sa dobre? 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Zmiernite ženské a hormonálne problémy jogou!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 860
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.