31. AUG 2012

7 rád ako sa pripraviť na cvičenie jogy

Ak rozmýšľate nad cvičením jogy, mali by ste dbať aj na prípravu. Prinášame vám 7 dôležitých rád, ktoré určite neobchádzajte.

 

1. Oblečte si pohodlný odev. Cvičte na boso, nohy sa cítia uvolnenejšie. Cvičte v miestnosti, kde je teplo.

2. Nebojte sa investovať do pohodlnej a priliehavej položky. Nie je nič horšie ako cvičiť na podložke, ktorá sa skrúca a zavadzia vám.

3. Pred cvičením minimálne dve hodiny nejedzte. Po výdatnom jedle aj štyri hodiny. Po ovoci najskôr za hodinu. Najlepšie je cvičiť na lačno. V priebehu cvičenia nepite.

4. Akonáhle začnete s jogovým režimom, rozhodnite sa, koľko času chcete cvičeniu venovať. Pre telo je najlepšie pravidelné cvičenie i keby bolo len krátke. Určite zistíte, že štvrťhodinka jogy denne povzbudí telo omnoho viac než jedna dvojhodinová lekcia týždenne. Tri lekcie týždenne zaručia spôsobia, že sa vaše telo otvorí a prebudí k životu.

5. Pokiaľ budete cvičiť krátko, zaraďte radšej kratšie pozície, ktoré plne precítite, než väčší počet prevedený v rýchlosti. Vnímajte všetky nové podnety, ktoré na pozícii objavíte. Detská zvedavosť ohromne obohacuje život.

6. Cvičte v priestore nezaťaženom cudzími materiálmi alebo zbytočnosťami a v duchu zatvárajte dvere pred rušivými elementmi. Dôležité je sa sústrediť na cvičenie a dýchanie.

7. Zásadne nepodceňujte „minijogu“, ktorú je možné bežne predvádzať počas dňa. Keď čakáte na autobus, zaujmíte pozíciu hora, v dopravnej zápche nacvičujte predĺžené vdýchnutie. Pokiaľ ste v strese, preveďte jediný mohutný výdych. Pamätajte, že mysli a duši najviac prospeje cvičenie „často a krátko“.

Autorka je inštruktorka powerjogy.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 7 rád ako sa pripraviť na cvičenie jogy

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 860
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.