26. NOV 2015

Zacvičte si upokojujúci a účinný PortDeBras. Už v 16-tich mestách v SR

Nikola Danišová

Cvičenie PortDeBras je pomalé cvičenie, ktoré inštruktorka Helena Ballová pomenovala ako „mind body“. 

Integruje rôzne metódy, ktoré prispievajú k rozvoju zdravého a prirodzeného pohybu. Celá hodina je vedená v sprievode pomalej a veľmi príjemnej hudby, čo napomáha psychickej relaxácii. „Práve pomalosť prispieva k tomu, že si cvičenec na hodine dobre zacvičí, aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá,“ konštatuje Helena Ballová.

Ako vyzerá hodina PortDeBras?  

„Hodina prináša nielen neočakávané posilnenie celého tela, ale aj psychickú relaxáciu a pripravuje telo na každodenný život s využitím výhod tanečne založeného tréningu. Pravidelné cvičenie rozvíja pohybovú koordináciu, estetiku pohybu, zmysel pre rytmus, kontrolu pohybu a držanie tela,“ hovorí inštruktorka Oľga Bartalská. Oľga ďalej pokračuje: „Hlavná časť hodiny sa skladá z opakovania jednotlivých sekvencií – blokov, ktoré rozvíjajú silu, flexibilitu svalov, mobilitu kĺbov, budujú pohybové zručnosti. Hodina vždy končí strečingom celého tela, strečingom hlavných partií tela zaťažených počas tréningu."

PortDeBras vyhľadávajú najmä ženy. „Pohyby si cvičenec veľmi rýchlo osvojí, nakoľko ide o prirodzený a telu lahodiaci pohyb. Počas hodiny sa precvičí naozaj celé telo a práca paží prispieva k zlepšeniu držania tela. Pracuje sa s hlbokým stabilizačným systémom,“ upresňuje inštruktorka Ballová. PortDeBras podporuje lymfatický systém, rozvíja koordináciu, spevňuje a naťahuje svaly celého tela – chrbát, brucho, ramená a nohy. Výsledkom cvičenia je potom krásne držanie tela.

portdebras

PortDeBras ako rehabilitácia

Oľga Bartalská informuje o tom, že v Rusku sa uvažuje o využití cvičenia PortDeBras ako rehabilitácie pre hendikepované deti. Ďalej pripomína, že PortDeBras je naozaj pre každého, pretože cvičenie je naozaj jednoduché. Prekážkou nie sú ani zdravotné ťažkosti či tehotenstvo, samozrejme, po dohode s lekárom.

Ako pri všetkých pohybových aktivitách, aj tu platí, že tréning 2-krát do týždňa je minimum. Veľká časť klientov však chodí na tieto hodiny ako doplnok k iným cvičeniam. Ideálnym doplnkom sú joga alebo pilates.

portdebras

portdebras

Kde sa PortDeBras precvičuje?    

PortDeBras si môžete zacvičiť v týchto mestách: Bratislava, Košice, Nitra, Trnava, Sereď, Banská Bystrica, Dunajská Streda, Prievidza, Veľký Krtíš, Nové Mesto nad Váhom, Žiar nad Hronom, Skalité, Žilina, Zvolen, Malacky, Levoča. 

V januári a februári sa konajú kurzy pre inštruktorov PortDeBras. Presné informácie budú uverejnené na stránke moveacademy.sk.

Zdroj foto: Helena Ballová 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

FitBalet: tanec s prvkami posilňovaniaFitBalet: Tanec s prvkami posilňovania

Prispôsobené baletné pózy, upokojujúce klavírne songy a cviky na posilnenie všetkých svalových skupín. Splňte si detské sny a skúste FitBalet!

 

Pre akčné dievčatá: portdebras alebo ako dievčatko som chcela byť baletkouPre akčné dievčatá: PortDeBras alebo vždy som chcela byť baletkou

PortDeBras je pomalý, ladný tanec s prvkami posilňovania a strečingu, napríklad v rytmoch hudobného štýlu chill out, ktorý ti pomôže schudnúť a vytvarovať telo. 

 

Využite jedinečnú možnosť získať certifikát portdebras na slovenskuPortDeBras - krása tanca a účinnosť cvičenia v jednom

Dvaja chlapíci, každý inej národnosti a predsa majú veľa spoločného. Pohyb. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Zacvičte si upokojujúci a účinný PortDeBras. Už v 16-tich mestách v SR

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.