VIDEO TRÉNING: Zbavte sa stresu po náročnom dni a posilnite imunitu

Práce vyše hlavy, deti neustále doma. Ako z toho stresu von? Vypnite pri relaxačnom 30-minútovom tréningu jogy, ktorým zároveň posilníte aj imunitu. 

VIDEO TRÉNING: Zbavte sa stresu po náročnom dni a posilnite imunitu
Zdroj: Marek Lukáč
13. MÁJ 2020

Na jednej strane sa v týchto náročných časoch veľa hovorí o tom, aké je dôležité posilňovať imunitný systém, starať sa o svoje telesné i duševné zdravie, no na druhej strane je neľahké učiť sa s deťmi doma, mať „home office“, navariť, upratať, vymyslieť ratolestiam zmysluplný program v rámci možností a byť ako partnerka a mama psychicky v pohode. Neľahké však neznamená nemožné!

 

Na to, aby ste to zvládli, potrebujete denne tráviť minimálne 30 minút sama, ideálne pri obľúbenej činnosti. Skvelou voľbou je cvičenie, pri ktorom sa upokojíte, načerpáte silu do ďalších hodín a aj posilníte imunitný systém. Imunita je totiž kľúčovým hráčom v boji proti baktériám i vírusom a vy ako partnerka a mama jednoducho musíte byť fit!

 

Stres má vplyv aj na imunitu

 

Stres je významným faktorom, ktorý oslabuje imunitný systém. Podľa štúdií chronický stres potláča ochranné imunitné reakcie. Na to, aby ste podporili celkové zdravie i odolnosť vášho organizmu, musíte nájsť spôsob, ako úroveň stresu minimalizovať.

 

Výbornou voľbou sú aj cvičenia z kategórie body and mind, ako napríklad joga.

 

Preto sme pre vás pripravili 30-minútový tréning jogy, pri ktorom sa odreagujete. Stačí si obliecť pohodlné oblečenie, vziať podložku na jogu a zatvoriť sa v izbe. Pri upokojujúcich jogových pozíciách zabudnete na hašteriace sa deti vo vedľajšej izbe i hŕbu špinavého riadu, ktorý tam určite po cvičení nenájdete, pretože ho manžel umyje.

 

Zacvičte si teda spolu s nami relaxačný jogový tréning, na ktorý vám postačí 30 minút.

 

 

Imunitu posilní aj vitamín C

Určite ste už počuli, alebo čítali o tom, že ak chceme mať pevné zdravie a silnú obranyschopnosť, mali by sme sa zdravo a vyvážene stravovať, dostatočne spať, mať kvalitný pitný režim, hýbať sa, neopomínať dôležitosť antistresových aktivít a pozitívne myslieť.

 

V rámci stravy a posilnenia imunitného systému zohráva kľúčovú úlohu vitamín C. Vedecké štúdie opakovanie potvrdzujú, že dostatočné množstvo vitamínu C môže zmierniť príznaky a skrátiť trvanie infekcií dýchacích ciest približne o 20 percent. Vitamín C v kombinácii so zinkom dokonca znižuje výskyt ochorení, ako je zápal pľúc, malária či hnačka.

 

Ideálne je dennodenne prijímať vitamín C z potravín, teda z ovocia a zeleniny. Odporúčaná denná dávka céčka je pre dospelého 80 mg na deň, avšak mnohí odborníci odporúčajú množstvo okolo 200 mg/deň.

 

Tento dôležitý antioxidant je bohato zastúpený v kivi, červenej paprike, citrusoch, jahodách, papáji, ananáse, brokolici, mangu, paradajkách, špenáte či v ružičkovom keli.

 

Tip redakcie: VITAMIN C LIPOSOMAL PLUS (vitamín C v lipozomálnej tekutej forme). Výhoda vitamínu C v lipozomálnej forme sa vyznačuje lepšou (rýchlejšou a účinnejšou) vstrebateľnosťou, čiže využiteľnosťou naším organizmom. Okrem toho táto jedinečná technológia chráni vitamíny a minerály pred degradáciou, zaisťuje vyššiu hladinu látky v plazme a lepší prestup látky dovnútra buniek. Zároveň je vitamín lepšie tolerovaný tráviacou sústavou.

avita c

 

Nezabúdajte, že okrem potravín bohatých na vitamín C by ste mali konzumovať aj tie, ktoré obsahujú betakarotén (ovocie a zelenina červenej, oranžovej, žltej aj zelenej farby) a už spomínaný zinok (strukoviny, horká čokoláda, semienka, orechy, vajíčka i mäso), ktoré sú takisto dôležité pri silnú imunitu.

 

Nevyhnutnosťou je aj dostatok vitamínu D, ktorý si zaistíte denným pobytom na slnku bez opaľovacieho krému v trvaní 20 – 30 minút.

 

Pozornosť si zaslúžia aj probiotiká, teda prospešné črevné baktérie, ktoré nájdete napríklad vo fermentovaných sójových alebo mliečnych produktoch.

 

Z byliniek sú výborné na posilnenie imunity, napríklad echinacea, čierna baza, astragalus (kozinec sladkolistý) či indický ženšen (ashwagandha). Z esenciálnych olejov myrha alebo oregáno.

 

Viac o ashwagandhe sa dočítate aj v článku VIDEO TRÉNING: Power joga cviky, pri ktorých sa zapotíte alebo VIDEO TRÉNING: Rozcvičte sa ráno power jogou


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Suchárová

Redaktor, editor, copywriter. Viac sa dozviete na mojej stránke:

https://www.miroslavasucharova.sk/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - VIDEO TRÉNING: Zbavte sa stresu po náročnom dni a posilnite imunitu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2954
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.