24. OKT 2014

Uvoľnite napätie v práci. Tieto cviky vám pomôžu

Mirka

Ste pod tlakom, neviete sa uvoľniť a pociťujete únavu? Vieme, čo vám pomôže. 

Strečing predstavuje súbor cvikov, ktoré slúžia hlavne na natiahnutie a uvoľnenie svalstva (resp. zlepšenie flexibility), podporu krvného obehu, zvýšenie rozsahu pohybu, zníženie stresu i zmierneniu bolesti chrbta a hlavy. Ak si vyberiete vhodné cviky a budete sa im venovať každý deň, napríklad počas obedňajšej prestávky, podáte lepší výkon a budete v práci spokojnejší.

Odporúčame prečítať: 6 cvikov, ktoré vám pomôžu zbaviť sa bolesti chrbta

Krčná chrbtica

Cvik číslo 1

Tento cvik, podobne ako mnohé z nižšie uvedených, môžete vykonávať kedykoľvek počas dňa. Posaďte sa do vzpriamenej polohy, pomaly zakláňajte hlavu dopredu tak, aby sa vám vytvorila dvojitá brada. Vydržte tak 5-10 sekúnd a cvik zopakujte 5-krát.

Cvik číslo 2

Druhý cvik je vo všetkom rovnaký ako predošlý. Jediný rozdiel je v tom, že budete pomaly hlavu zakláňať dozadu.

Cvik číslo 3

Pri treťom cviku sedíme rovno vo vzpriamenej polohe. Hlavu pomaly otáčame do ľavej strany tak, ako keby sme sa snažili uchom dotknúť ramena. Najskôr cvik vykonáme po 5 opakovaní do jednej strany, potom do druhej.

Odporúčame prečítať: Bolestiam chrbta predídete cvičením

Ramená a ruky

Cvik číslo 4

Na uvoľnenie napätia v oblasti krčnej chrbtice a hlavne ramien skvelo poslúži nasledovný cvik: posediačky, alebo postojačky vo vzpriamenej polohe zdvíhame ramená smerom hore k ušiam. Vydržíme 5-10 sekúnd a uvoľníme. Opakujeme aspoň 5-krát.

Cvik číslo 5

Pri tomto cviku sedíme, chrbát je vystretý a ruky voľne spustené pri tele. Pomaly krúžime ramenami smerom vzad, urobíme tak minimálne 5-krát. To isté urobíme smerom vpred.

Odporúčame prečítať: Pilates cviky pre zdravý chrbát

Chrbát a dolné končatiny

Cvik číslo 6

Cvik číslo 6 vykonávame v mierne rozkročnom stoji, kolená sú mierne pokrčené. Dlane si položíme na driekovú časť chrbtice, pričom prsty rúk smerujú nadol. Následne tlačíme dlaňami smerom dopredu a chrbát ohýbame dozadu. Vydržíme 10 sekúnd a opakujeme 5-krát.

Cvik číslo 7

Posadíme sa na stoličku mierne dopredu, čiže chrbát sa nedotýka operadla. Vystrieme chrbát a ruky sú voľne spustené pri tele. Nohy sú celým chodidlom na podlahe, pričom medzi stehnom a lýtkom je pravý uhol. Najskôr zodvihneme ľavú nohu nad zem do výšky asi 10 centimetrov, špičku tlačíme smerom hore. V tejto polohe vydržíme 10 sekúnd a to isté urobíme na druhú nohu. Na každú končatinu opakujeme 5-krát.

Uvedené cviky a aj mnoho ďalších nájdete v nasledovnom videu:


Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (David Castillo Dominici)

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Uvoľnite napätie v práci. Tieto cviky vám pomôžu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 852
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.