14. OKT 2013

Túžite zbaviť sa stresu? Tieto cvičenia vám zaručene pomôžu

Mirka

Naháňam sa po celý deň a aj tak nič nestíham! Šéf je neustále za mojím chrbtom a kontroluje ma. Kolega čaká, kedy urobím chybu. Deťom sa príliš nedarí v škole. A ako by to nestačilo, začínajú sa ozývať zdravotné problémy. Nemám pre seba ani minútku. Jednoducho som v strese!

Stres. Jeden z najväčších nepriateľov človeka. Pokiaľ sa s ním človek nevie vyrovnať, postupne si vyberá svoju daň. Oslabuje imunitný systém. Je jednou z hlavných príčin vzniku civilizačných chorôb (cukrovka, infarkt, mŕtvica, rakovina a pod.). To nie je všetko! Zásadným spôsobom znižuje kvalitu nášho života. Nedovolí nám slobodne dýchať, tešiť sa zo všetkého krásneho a dobrého, čo život prináša.

Čo s tým? Každý z nás bojuje (alebo aj nebojuje) vlastným spôsobom. Nie vždy zvolené prostriedky fungujú tak, ako by sme si predstavovali. Ako stres skutočne zmierniť?

3 cvičenia, ktoré si so stresom zaručene poradia

Pri pohybovej aktivite sa uvoľňujú endorfíny. Hormóny šťastia majú na ľudskú psychiku veľmi pozitívny vplyv. Akékoľvek pravidelné cvičenie zmierňuje pocity úzkosti, upokojuje, zvyšuje sebavedomie a „pomáha“ človeku zdravšie jesť (aj niektoré potraviny sú kľúčom k zmierneniu stresu). To všetko pôsobí proti nervozite a stresu.

Je tu však aj skupina cvičení, ktoré sa rovnako zameriavajú na telo aj na ľudskú dušu. Ide o cvičenia z kategórie body&mind, ktoré vychádzajú zo skutočnosti, že telo a duša sú vzájomne prepojené a ovplyvňujú sa.  

Pokiaľ si neviete so stresom poradiť a ste si vedomí toho, že tréningový plán potrebujú nielen vaše svaly, ale aj duša, tu sú tri cvičenia, ktoré vám pomôžu:

Jogou proti stresu

Čo je úlohou cvičenia, ktoré vzniklo v Indii pred tisíckami rokov? Hlavným cieľom jogy je dosiahnutie harmónie medzi telom, dušou a mysľou. K tomu, aby sa človek dopracoval k tejto rovnováhe, je dôležité správne vykonávanie asán (jogových pozícii), dýchania i relaxačných techník.

Veľmi často sa stretávame s vetou, že joga je pre všetkých. Je to naozaj tak, pretože každý si môže vybrať to, čo mu najviac vyhovuje. Existuje mnoho statických i dynamických štýlov jogy, ktoré sa od seba odlišujú. Niektoré sú viac zamerané na meditáciu a pôvodnú filozofiu jogy, iné sa prispôsobujú požiadavkám západného sveta (hot joga, power joga). No podstata vždy zostáva rovnaká.

Príťažlivé telo a pokojná myseľ vďaka pilatesu

Ďalším obľúbeným cvičením z kategórie body&mind je pilates. Cvičenie vzniklo v dvadsiatych rokoch minulého storočia vďaka fyzioterapeutovi J. Pilatesovi. Prostredníctvom viac ako 500 cvičení možno získať nielen príťažlivé telo, ale aj pokojnú myseľ. Dôležité je dodržiavať 7 princípov pilatesu: koncentrácia, precíznosť, kontrola, dýchanie, centrum sily, izolácia a rutina.

Vďaka pravidelnému cvičeniu pilatesu sa môžete naučiť lepšie zvládať stres, vyformovať si svalstvo (vrátane hlbokých svalov, ktorým sa iné cvičenia dostatočne nevenujú), zlepšiť si držanie tela, zvýšiť celkovú silu a flexibilitu, získať viac sebavedomia a pod.

Upokojujúci a motivujúci spirals 

Mnohí si spirals mýlia s pilatesom, pretože je veľmi často spestrením lekcií pilatesu. V skutočnosti, ďalšie cvičenie z kategórie body&mind, pochádza z Veľkej Británie. Je spojením tanca, pilatesu, jogy a strečingu. Ocenia ho tí, ktorí majú radi zaujímavé choreografie a motivujúcu hudbu.

 

Zdroj video: youtube.com

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Túžite zbaviť sa stresu? Tieto cvičenia vám zaručene pomôžu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.