Podložka na cvičenie, fitness, jogu – ako vybrať tú najlepšiu?

Advertoriál

Podložka na cvičenie dokáže premeniť akékoľvek miesto u vás doma na telocvičňu. Takáto podložka zvyšuje komfort cvičenia, najmä počas intenzívnej fyzickej aktivity. Aj lacná podložka vás dokáže ochrániť pred zraneniami. 

Joga_Podlozka_Outdoor
Zdroj: https://pixabay.com/photo-2557455/
6. FEB 2018

Najväčšie využitie majú podložky na cvičenie pri joge, fitness, kruhovom tréningu, aerobiku, gymnastike, pilates, pri strečingu i zahrievaní. Pred samotnou kúpou podložky popremýšľajte nad jej typom, veľkosťou, farbou. Zaujímajte sa aj o spôsob čistenia povrchu, spôsob zloženia podložky a veľkosť po zložení. Nie každá podložka je vhodná na každé cvičenie. Vďaka tomuto článku budete mať prehľad o rôznych typoch podložiek a dúfam, že vás informácie dovedú až k výberu tej ideálnej.

PODLOŽKA NA JOGU

Podložka na jogu je tenšia (0,3 – 0,6 cm) ako na pilates, aby ste pod ňou cítili pevnú zem, keďže mnoho jogových póz sa cvičí v stoji. Musí byť dostatočne priľnavá (zospodu), aby sa nešmýkala a protišmyková (zvrchu), aby umožňovala správne vykonanie jogových pozícií. Ideálna dĺžka je 120 – 190 cm a šírka 55 – 80 cm. Najbežnejšími materiálmi je PVC, guma alebo prírodné materiály. Niektoré sú s výstupkami, iné bez, v závislosti na type jogy, ktorú cvičíte. Napríklad hatha joga alebo power joga si vyžaduje protišmykový povrch.

PODLOŽKA NA PILATES

Podložka na pilates je hrubšia ako na jogu (zvyčajne 1,5 – 1,9 cm), s dĺžkou od 140 do 215 cm a šírkou od 58 do 100 cm. Má protišmykový povrch zo spodnej strany, aby sa na podlahe nešmýkala. Naopak, vrchná strana podložky musí kĺzavé pohyby pilatesových cvikov umožňovať. Musí byť tiež pevná, pena podložky musí byť hutnejšia a pevnejšia ako u klasických penových podložiek.

PODLOŽKA NA FITNESS

Podložka, ktorú využijete pri fitness či strečingu je užšia ako podložka na pilates, zvyčajne má šírku maximálne 60 cm. Dĺžka je podobná ako u podložiek na jogu / pilates. Povrch podložky je zvyčajne ľahko umývateľný.

OCHRANNÉ A ZÁŤAŽOVÉ PODLOŽKY

Tieto podložky sú pevnejšie. Na výber sú menšie podložky, ktoré po cvičení zrolujete a odpracete, alebo také, ktoré na podlahe ostávajú a chránia ju, niekedy zložené z viacerých kusov. Vhodné sú primárne ako ochrana podlahy pod váhou a vibráciami ťažkých kardio trenažérov a prístrojov na cvičenie.

Na výber je veľké množstvo rôznych podložiek, či už na domáce cvičenie alebo skupinové cvičenie, kam si chcete priniesť vlastnú podložku so sebou. Na inSPORTline nájdete bohatý výber rozličných typov podložiek v rôznych veľkostiach, hrúbkach a farbách, z rôznych materiálov, s rôznymi povrchmi ako aj príslušenstvo k podložkám.

Joga_Podlozka_Insportline

Joga_Podlozka_Insportline

Joga_Podlozka_Insportline


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Podložka na cvičenie, fitness, jogu – ako vybrať tú najlepšiu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2068
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.