19. JAN 2014

Pilates cviky na precvičenie celého tela

Mirka

Sústredené vykonávanie jednotlivých cvikov, uvedomovanie si ich pozitív na telo i myseľ, hlboké dýchanie. To sú len niektoré zo siedmich princípov pilatesu, ktorý pomohol mnohým zlepšiť fyzický a psychický stav. Súčasťou tejto pohybovej aktivity je viac ako 500 účinných cvikov.

Lekcie pilatesu sa konajú pod dohľadom kvalifikovaných inštruktorov v rozličných úrovniach náročnosti. Na svoje si prídu mladí, starší, ľudia so zdravotnými problémami, nadváhou a aj budúce mamičky. Teda je vhodný pre každého, kto chce zlepšiť svoj život na psychickej i fyzickej úrovni.

Čo treba vedieť na začiatok?

Odporúča sa cvičiť 2-4 razy týždenne. Pri pravidelnom cvičení dochádza k vyformovaniu postavy, spevneniu svalstva, zlepšeniu celkovej sily, rovnováhy, koordinácie, ale aj k odstráneniu svalovej dysbalancie, zlepšeniu psychického zdravia i držania tela. K tomu, aby mohol človek čerpať maximum benefitov, je potrebné ovládať princípy pilatesu.

Na úvodných lekciách pilatesu začínajú účastníci lekcií jednoduchými cvičeniami, pri ktorých sa snažia osvojiť si princípy pilatesu. Dôležitá je sústredenie (koncentrácia) na vykonávanie konkrétneho pohybu, správne dýchanie i držanie tela pri cvičení. Cviky je potrebné vykonávať precízne, teda kontrolovať každý jeden pohyb a nepodceňovať ani detaily. Veľká pozornosť je venovaná aj dýchaniu: nádych sa vykonáva nosom, výdych ústami. Jednou z najväčších chýb je zadržiavaniu dychu. Ďalším dvomi princípmi sú izolácia a rutina. Ak sa človek naučí ovládať princíp izolácie, potom dokáže mať pod kontrolou všetky svalové skupiny. Rutina predstavuje opakovanie jednotlivých cvikov, pričom je dôležitá kvalita a nie kvantita vykonaných cvikov.

Samozrejme, nemožno zabudnúť na jeden z kľúčových princípov pilatesu, a tým je centrum sily (stred tela). Zakladateľ pilatesu J. Pilates bol presvedčený o tom, že ľudské telo možno kontrolovať z jedného konkrétneho miesta. V pilatese je to oblasť panvy, brucha a zadku. Zakladateľ pilatesu veril, že práve tu je sústredená energia a sila človeka. A práve preto väčšina cvikov pilatesu vychádza práve z tejto oblasti. Vďaka tomu sa zlepšuje držanie tela a dochádza k odstráneniu svalovej nerovnováhy (pilates sa sústreďuje aj na hlboké svaly, na ktoré sa často pri cvičení zabúda).

Cviky na precvičenie celého tela

V nasledovných videách uvádzame cviky, vďaka ktorým si môžete účinne precvičiť všetky svalové skupiny vrátane hlbokých svalov.  Nezabúdajte na dodržiavanie princípov pilatesu a pokiaľ chcete dosiahnuť skutočne pozitívne výsledky, venujte sa cvičeniu minimálne dvakrát týždenne.

Cviky na zadok

Cviky na brucho

Cviky na chrbát

Zdroj video: www.youtube.com

 


 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Pilates cviky na precvičenie celého tela

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.