6. NOV 2015

Pilakalajoga: len 20 minút denne pre zdravie, krásu, vitalitu a duševnú pohodu

redakcia

Je to spojenie pilatesu, kalanetiky, jogy a autorkiných 25-ročných skúseností cvičenia s touto metódou v praxi. 

Čo je to pilakalajoga?

Je to spojenie pilatesu, kalanetiky, jogy a autorkiných 25-ročných skúseností cvičenia s touto metódou v praxi. Filozofia tejto cvičebnej metódy je v jednoduchosti, v nenáročnosti a prispôsobeniu sa stredoeurópskym tradíciám s využitím najnovších poznatkov v oblasti zdravia, krásy, životného štýlu, životosprávy, pohybových aktivít. Cvičenie je zamerané na celkové ozdravenie fyzického tela (problémy s chrbticou, s kĺbmi, s nadváhou, pôsobí proti osteoporóze a. i.), zlepšenie výkonnosti, vyformovanie postavy a svalov, zlepšenie ohybnosti, prehĺbenie dýchania atď.

  • Pilatesovým  cvičením sa spevňujú svaly trupu, tzv. „korzetu tela“, zlepšuje sa držanie tela, chrbát sa vystrie, bruško sa spevní a zoštíhli.
  • Kalanetika spevní a vyformuje svaly, zoštíhli telo, zlepší výkonnosť.
  • Joga pôsobí komplexne na fyzický vzhľad aj psychickú pohodu a vyrovnanosť, zlepšuje dýchanie, držanie tela, ohybnosť a pružnosť tela.

Všetky tieto tri cvičebné metódy, spojené do jednej, prinášajú očakávaný výsledok: ozdravíte si telo aj myseľ, vyformujete a spevníte si svaly, zlepšíte si ohybnosť a výkonnosť, telo sa vzpruží, omladí, chrbát sa vystrie a rozprúdi sa energia vo všetkých bunkách. Vďaka tomu sa budete cítiť lepšie a zdravšie. Ten, kto sa cíti skvelo vo vlastnej koži, len ten pôsobí príťažlivo a sebaisto. Získate zdravé sebavedomie vďaka zlepšenému fyzickému vzhľadu a spoznáte aj  svoju hodnotu, aj hodnotu všetkého okolo seba, hodnotu bytia.

Dlhoročná prax ukázala, že táto metóda vyhovuje všetkým vekovým skupinám, ženám aj mužom a prináša pozitívne výsledky (zdravotné, fyzické aj psychické)  všetkým bez rozdielu.

Chcete mať zdravé a pevné telo?

Je tu nová metóda cvičenia. Táto nová metóda je v skrátenom 20-minútovom programe opísaná v knihe „Pilakalajoga“ od autorky Anny Repkovej a vyšla vo vydavateľstve Eugenika.

Úryvok z knižnej novinky Pilakalajoga:

Kým začnete cvičiť, je dôležité, aby ste poznali niektoré dôležité zásady, ktoré zvýšia efekt a účinnosť cvičenia. Pri cvičení sa sústreďte na stred tela, dýchanie a precízne prevedenie cvikov. Cviky je dobré robiť v uvedenom poradí. Môžete si vybrať jednoduchší variant (menej opakovaní, kratšia výdrž) alebo náročnejší variant (viacej opakovaní, dlhšia výdrž). Pri cvikoch je najskôr opis cviku, potom zdravotný vplyv cviku a postup cvičenia s obrázkami.

Dôležité zásady pilakalajogy:

  • Tešte sa na cvičenie, vytvorte si radostný, optimistický postoj k cvičeniu pilakalajogy.
  • Nemyslite na nič iné, len na to, že si cvičením zostavy pilakalajogy vylepšujete, ozdravujete a zdokonaľujete svoj fyzický vzhľad tela a tváre, upokojujete svoju myseľ, zbavujete sa negatívnych energií.
  • Vnímajte každý pohyb, odkiaľ vychádza, kde pôsobí. Sústreďte sa, staňte sa pozorovateľom svojho tela, svojich pocitov, vedome sa koncentrujte.
  • Vedome dýchajte. Dýchajte nosom, vydychovať môžete aj ústami. Zosúlaďte pohyb s nádychom a výdychom. Nezadržiavajte dych, dýchajte plynule. Zrýchli sa tak metabolizmus, predýchajú sa pľúca, prečistí sa telo, efektívnejšie spaľujete energiu z uskladnených zásob, čo vedie k efektívnemu odbúravaniu nadbytočného tuku.
  • Sústreďte sa na svaly, ktoré sa zapájajú pri cvičení, kontrolujte svoje pohyby pri cvičení. Zvýši sa tak účinok cvičenia.
  • Cvičiť do maximálneho bodu, čo telo dovolí, ale len po prah bolesti alebo radšej trošku menej.
  • Cvičte v tichu alebo za zvukov jemnej hudby, v ľahkom cvičebnom oblečení, naboso, prípadne v ponožkách, na podložke pri primeranej teplote miestnosti, aspoň 1 hodinu po jedle; stačí priestor na dĺžku tela so vzpažením a upažením rúk. Vždy pri pocite smädu sa trochu napite.
  • Poraďte sa s lekárom o vhodnosti cvičenia.

Ukážky cvičenia:

pikala

Časť zostavy – Luk, sfinga, kolíska na bruchu 

pikala1

Názory cvičiacich na pilakalajogu

Lýdia, 45 rokov

„Cvičenie sa mi veľmi páči, cítim sa po ňom veľmi dobre, fyzicky aj psychicky. Chodím cvičiť už sedem rokov a som veľmi spokojná. Cvičiteľka je výborná, perfektné cviky. Precvičím si celé telo, nie len nejakú časť. Vždy po cvičení sa cítim o 5 cm vyššia a o 5 kg ľahšia. Vplýva to aj na moju psychiku, som pokojná, vyrovnaná, mám dobrú náladu.“

Anna a Mária, 60 rokov

„Cvičiť chodíme už 6 rokov, hlavný dôvod – zdravotný stav. Po cvičení sa nám zlepšuje ohybnosť, menej bolia kĺby a chrbtica. Cvičenie je skvelé, niekedy dosť akčné, precvičíme si celé telo a cítime sa po ňom oveľa mladšie!!!“

Rebeka,13 rokov

„Prvýkrát som sa stretla s pilakalajogou v Medickej záhrade na cvičení pod stromami. Páčilo sa mi spojenie pomalého cvičenia a posilňovania brušných svalov. Po cvičení som cítila, že všetka negatívna energia odišla a nabrala som novú, pozitívnu.“

Katarína, 62 rokov

„Pilakalajogu cvičím už 16 rokov. Priviedla ma sem choroba chrbtice: rozpadla sa mi medzistavcová platnička, hrozila operácia, ale lekári to riešili konzervatívne, ročným rehabilitačným cvičením. Niekto mi odporučil cvičenia u A. Repkovej. Skúsila som to a zostala som u nej. Každému odporúčam začať cvičiť už v mladom veku a udržiavať sa v dobrej kondícii až do vysokého veku.“

Andrea, 40 rokov

„Cvičiť sem chodím 10 rokov, mám sedavé zamestnanie. Odstránili sa mi problémy s chrbticou.“

Margita, 53 rokov

„Cvičím 3 roky, mám sedavé zamestnanie, pomohlo mi to pri bolestiach chrbtice. Cvičenie je zábavné, aj keď občas náročné.

Peter, 54 rokov

„Po cvičení sa cítim zároveň uvoľnený aj pevnejší, spevnením svalov, o ktorých som ani nevedel, že ich mám. Prichádza aj pocit stability, a to som si uvedomil v autobuse! Takéto cvičenie by malo byť povinné!!!“

Lýdia, 54 rokov

„Cvičenie je nápadité, vždy doplnené novými prvkami, zdravotne pozitívne a precvičí sa celé telo. Začala cvičiť aj moja dcéra.“

Mária, 53 rokov

„Na pilakalajogu chodím od minulého roku. Veľmi sa mi toto cvičenie páči, dokonca mám pevnejšie telo a napriek sedavému zamestnaniu sa cítim veľmi dobre. Odkedy cvičím pilakalajogu, chrbát ma už vôbec nebolí.“

Ivana, 54 rokov

„Prečo chodím cvičiť? Lebo sa lepšie cítim fyzicky aj psychicky, som ohybnejšia, nebolí ma chrbát. A chvála maséra, že mám chrbát ako 20-ročná, pridá žene aj na sebavedomí.“

Alexandra, 44 rokov

„K p. Repkovej chodím pravidelne cvičiť 4. rok. Odvtedy nemám problémy s chrbticou, netrpím bolesťami hlavy a zlepšila sa mi kondícia. Po cvičení sa cítim uvoľnená a dobre ponaťahovaná. Toto cvičenie odporúčam každému.“

Martin, 28 rokov

„Cvičenie pilakalajogy udržiava trvale dobrú ohybnosť tela, kĺbov a chrbtice, zlepšuje kondíciu a príjemne pôsobí na náladu.“

Dáša, 36 rokov

„Super naťahujúce, posilňujúce a uvoľňujúce cvičenie. Oceňujem aj cvičenie brušného svalstva, ktoré podporuje hlboký stabilizačný systém chrbtice.“

Zuzana, 27 rokov

„Pilakalajoga blahodárne vplýva na môj organizmus, som pohyblivejšia, ohybnejšia, menej stuhnutá. Po cvičení som ako vymenená.“

Jirko, 45 rokov

„Mne nahradzuje pilakalajoga zdravotné cvičenia, na ktoré som chodil pred tým. Veľmi odporúčam.“

Eva, 75 rokov

„Je to balzam pre telo aj dušu. Som nadšená.“

Sandra, 23 rokov

„Ako bývalá gymnastka som hľadala cvičenie, kde si udržím kondíciu, ponaťahujem svaly a šľachy, uvoľním kĺby a zrelaxujem sa. Je to úžasné cvičenie. Priviedla som sem aj svoju maminu.“

  • Kniha vyšla v slovenskom jazyku TU i v českom jazyku TU
Zdroj foto: unsplash.com

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Pilakalajoga: len 20 minút denne pre zdravie, krásu, vitalitu a duševnú pohodu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.