18. JUN 2015

Olit je energické cvičenie tretieho tisícročia. U nás sa ešte necvičí

Nikola Danišová

Za cvičenie, ktoré buduje harmóniu medzi mysľou a telom, by sa nemuseli hanbiť ani starovekí Gréci. 

Olit je účinné cvičenie, ktoré je na svete len desať rokov. Za ten čas však žne samé úspechy a stáva sa čoraz populárnejším. 

Čo je teda olit?        

Túto metódu vytvorila Silvia Pozzato po rokoch štúdia v Taliansku. Olit je zmes cvičebných metód, ktoré sa okrem posilnenia tela, venujú aj mysli alebo relaxácii pri cvičení. Takými sú napríklad joga, tajči, no využíva aj cviky z pilatesu. Z nich boli vybrané tie najúčinnejšie a olit je ich kombináciou.

V tomto cvičení dominujú najmä kruhové a špirálové pohyby. Ich základ pochádza z cvičenia tajči a qigong. Vďaka tejto jedinečnej súhre môže pri cvičení prúdiť energia prirodzene, od jedného pohybu k druhému, až kým každý nie je s telom v harmónii. Olit však nie je len hocijakou zmesou rôznych cvičebných odborov. Jeho prvky sa postupne vyvinuli z mnohých druhov športu, cvičení a tanca.

olit 1

Ako vyzerá klasická hodina olitu

Jedna hodina trvá približne 50 až 60 minút. Najprv sa cvičiaci snaží odblokovať a uvoľniť. Keď je pripravený, nasledujú cviky na centrálnu časť tela a dosiahnutie rovnováhy. Ako posledné nasledujú cvičenia na zemi. Na prvý pohľad sa olit môže javiť ako tanec, ktorý sa vykonáva v pomalom pohybe a v rytme vysoko emocionálnej hudby. Celé cvičenie je však skutočne energické.

Čo olit precvičuje     

Kladie sa veľký dôraz na pohyby rúk, ramená a hrudník. Olit je typ tréningu, ktorý je otvorený všetkým. Je vhodný aj pre mužov, aj pre ženy. Na tento typ cvičenia sa môžu bez obáv prihlásiť aj takí, ktorí nešportujú, prípadne sa športu venujú len relaxačne. Cviky sú ľahko naučiteľné a technika nie je príliš zložitá. Pre ľudí, ktorí sa zase športu venujú pravidelne, je táto metóda príjemným spestrením. A hoci to tak nevyzerá, niektoré cviky sú naozaj namáhavé. Pri olite sa posilňujú aj brušné svaly a všeobecne celé svalstvo tela. Nadobúdame väčšiu silu, tvarujeme telo a aj chudneme. Cviky jogy a pilatesu sú do cvičenia začlenené veľmi prirodzene a najskôr si ani nevšimnete, že precvičujete napríklad rôzne pozície jogy.

olit 2   

Správne držanie tela ako cieľ

Táto metóda je intuitívna, pretože sa kombinuje myseľ a telo. Olit môže pomôcť v prípade bolesti kĺbov či chrbta, ktoré majú často príčiny práve v zlom držaní tela. Tak isto pomôže odreagovať sa po fyzickej námahe. Ak sa olit praktizuje pravidelne, môže pomôcť vytvoriť prirodzené a správne držanie tela. Tým sa dá vyhnúť aj mnohým úrazom alebo komplikáciám, ktoré zlé držanie tela spôsobuje. Olit učí prirodzenosti a ladnosti. Cieľom je správne držanie tela aj pri celkom obyčajných aktivitách, ako je sedenie, státie či chôdza a to kvôli tomu, aby sme pri týchto rutinných záležitostiach menej plytvali energiou a robili to prirodzene a bez sústredenia.

Olit sa cvičí pri hudbe: napríklad klasickej, afro rytmoch či novodobých druhoch ako dance či pop. Hudobný rytmus však musí byť silný, jasný a pravidelný, aby sa každý cvičiaci dokázal naladiť.

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Flyboard 2Flyboard. Intenzívne formovanie tela a zlepšovanie rovnováhy

Vďaka tomuto cvičeniu si vyformujete postavu, kvalitne posilníte celé telo a šetríte kĺby.

 

STOP starnutiu, bolesti i nedostatku energie. cvičte 5 tibeťanov!STOP starnutiu, bolesti i nedostatku energie. Cvičte 5 Tibeťanov!

Jediné, čo musíte urobiť, je venovať sa cvičeniu aspoň 10 minút denne.

 

 

Pilates cviky pre pevné a štíhle bruchoPilates cviky na pevné a štíhle brucho

Prinášame osvieženie v podobe pilates cvikov špeciálne na brušné svaly. 


olit 3
olit 4
2 fotografie >>
Skryť
olit 3
olit 4
DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Olit je energické cvičenie tretieho tisícročia. U nás sa ešte necvičí

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 852
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.