18. OKT 2013

Manuál športového nováčika: Spoznajte pilates

Eva Bacigalová

Nech cvičíte akokoľvek, vždy robíte dobre. Pohyb telu prospieva bez ohľadu na ročné obdobie, váš vek alebo kondíciu. Ak chcete na jeseň vyskúšať cvičenie, ktoré nie je náročné, no pritom výsledky sa dostavia takmer okamžite, skúste Pilates.

Podľa Jany Šimkovičovej z portálu www.cvicte.sk sa pre laikov zdá toto populárne cvičenie byť dokonca nudné, lebo na prvý pohľad to vyzerá, že sa pri ňom nič nerobí, len dýcha. Samozrejme, že to nie je len dýchanie. „Je veľmi dôležité, no aby som neodradila svojich klientov od cvičenia, hovorím im, že okrem dýchania budú určite aj cítiť, že so svojím telom niečo robia,“ hovorí inštruktorka Pilatesu Helena Ballová. „Na začiatku hodiny si rozoberieme techniku dýchania, počas cvičenia ju pripomínam, no zameriavame sa predovšetkým na jednotlivé cviky a ich prevedenie. Samozrejme všetkým prízvukujem, že ak správne nedýchajú, necvičia Pilates.“

Pilates je ideálny pre ľudí so sedavým zamestnaním, zlepšuje totiž držanie tela. Ak je aj vaším trvalým problémom hrbenie sa, pri cvičení Pilatesu dosiahnete vynikajúce výsledky – zlepšuje sa aj krvný obeh, znižuje riziko artritídy, chrbtica je lepšie pripravená znášať záťaž a tlmiť nárazy. Nehovoriac o tom, že správne vystretý človek pôsobí sebavedomo, držanie tela veľa napovedá o našom osobnom štýle. „Pre Pilates som sa rozhodla hlavne zo zdravotných dôvodov,“ zdôrazňuje základné pozitívum tohto cvičenia klientka Danka. „Patrím medzi ľudí, čo majú kvôli sedavému zamestnaniu problémy s chrbticou a práve Pilates neobsahuje prvky, pri ktorých sa otriasa, ale spevňuje svaly celého tela.“

Na rozdiel od napríklad aeróbnych cvičení alebo bodyworku sa pri Pilatese netreba sústrediť na tanečné prvky, ale na techniku. Ak cvičíte dobre, hneď cítite ako vám cvičenie pomáha. Asi aj to je dôvod, prečo ľudia najčastejšie na portáli www.cvicte.sk vyhľadávajú práve informácie o Pilatese – o jednotlivých cvikoch, kurzoch, inštruktoroch, ktorí cvičia práve v ich meste - a všetky sa stretávajú s veľkým ohlasom.

Zacvičte si pilates spolu s nami!

Pilates cvičenia na zadok

Pilates cvičenia na brucho

Pilates cvičenia na chrbát

Zdroj video: youtube.com

 

 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Manuál športového nováčika: Spoznajte pilates

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 860
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.