13. AUG 2014

Jin joga má podobné účinky ako akupunktúra

Mirka

Jin joga je nazývaná aj akupunktúrou bez ihly, pretože vytváraním tlaku na konkrétne body pomáha zlepšovať zdravotný stav orgánov v ľudskom tele.

Jin joga patrí medzi statické štýly jogy. Jej hlavným cieľom je obnoviť prirodzenú životnú energiu, pretože ak existujú v tele bloky a energia nemôže voľne prúdiť, odzrkadľuje sa to negatívne na fyzickom i psychickom zdraví človeka. Cieľom jin jogy je teda nielen zlepšiť zdravotný stav človeka a jeho psychiku, ale aj naučiť ho žiť v prítomnosti a tešiť sa zo života. Tento druh jogy bude vyhovovať všetkým, ktorí milujú pomalé a pokojné cvičenia.

Odporúčame prečítať: Vyberte si štýl jogy, ktorý vám vyhovuje

 

Jin joga je iná

Už samotný názov napovedá, že jin joga sa od najznámejších jogových štýlov líši. Spája v sebe dve tradície: jogínsku a taoistickú. Zásadný rozdiel spočíva v tom, že bežné štýly jogy (power, bikram, vinyasa, ashtanga) sú jangovej povahy. Zameriavajú sa hlavne na svalstvo a prácu s jednotlivými svalovými skupinami. Cvičiaci vynakladá na lekciách týchto štýlov jogy určité úsilie na to, aby dosiahol stanovený cieľ (odstránenie bolesti chrbta, vnútorná rovnováha, zlepšenie flexibility atď.).

Jin joga je iná. Nepovažuje za najdôležitejšie svaly, ale kosti, kĺby, šľachy a väzivá, ktoré sú najbližšie k jadru (oblasť brucha, panvy, spodnej časti chrbta, stehenné kosti). Okrem toho pôsobí na meridiány (neviditeľná sieť kanálov v ľudskom tele, kadiaľ prúdi životná energia), ktoré sa v tejto časti ľudského tela nachádzajú, čiže je zameraná na odstránenie blokov zabraňujúcich prúdeniu životnej energie v organizme človeka. K tomu však dochádza iba vtedy, ak cvičiaci dokáže zotrvať v konkrétnej jogovej pozícii minimálne 2,5 minúty. Pričom niektoré asány trvajú až 2,5-5 minút.

Tento štýl jogy je vhodný pre tých, ktorí majú radi pomalé naťahovacie cvičenia, potrebujú sa zrelaxovať po náročnom dni a získať stratenú vnútornú rovnováhu. Mnohí ju využívajú ako doplnok k aktívnym športovým aktivitám či dynamickým štýlom jogy. Na lekciách jin jogy sa môžu ponoriť do svojho vnútra a objaviť vnútorný pokoj a harmóniu.

Odporúčame prečítať: 4 energetické cvičenia pre vaše zdravie

 

Pozitívne účinky jin jogy

  • zlepšuje flexibilitu kĺbov a celkovú ohybnosť
  • podieľa sa na posilnení imunitného systému
  • pomáha eliminovať stres a bolesť hlavy
  • je cestou k emocionálnemu očisteniu a vytvoreniu vnútornej harmónie
  • je výborným prostriedkom relaxácie a získania pokojnej mysle
  • dodáva životodarnú energiu
  • posilňuje činnosť kardiovaskulárneho aparátu
  • je spôsob, ako detoxikovať organizmus

Takto to vyzerá na hodine jin jogy. Skvelé na získanie vnútorného pokoja, čo poviete?


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Jin joga má podobné účinky ako akupunktúra

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.