19. AUG 2013

Flyfit: Schudnete, vyformujete si postavu a zbavíte sa bolestí chrbta!

Mirka

Ľudia visiaci dolu hlavou, „upevnení“ v špeciálnej sieti. To je jedna z obľúbených pozícií, ktorá sa pri flyfite vykonáva. Na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o náročnejší šport, najmä kvôli prvkom akrobacie. Pravdou však je, že flyfit je pohybovou aktivitou, ktorá je vhodná takmer pre všetkých. Mladých. Starých. Ľudí s nadváhou, bolesťami chrbta i tých, ktorí majú ťažkosti s kĺbmi.

Flyfit vyzerá už na prvý pohľad originálne. Spája do jedného celku cviky z jogy, pilatesu, kalanetiky, gymnastiky a silového tréningu. Neodmysliteľnou súčasťou flyfitu sú špeciálne siete, ktoré umožňujú vykonávať nielen zaujímavé, ale hlavne účinné pohyby. To, čo si zacvičíte na lekcii flyfitu, hocikde nezažijete!

Počas jedného tréningu absolvujete silové cvičenia, strečing i kardio aktivity. Napriek tomu je vhodné venovať sa popri flyfite ešte nejakej aeróbnej aktivite (napríklad joggingu, behu). Čo všetko môžete teda od flyfitu očakávať?

Flyfit je aj pre vás!

Flyfit je cvičenie, ktoré je vhodné takmer pre všetkých. Môžu sa mu venovať muži i ženy. Športoví nadšenci i tí, ktorí cvičia nepravidelne. Flyfit ocenia ľudia s nadváhou, bolesťami chrbtice a všetci, ktorí sa snažia schudnúť a získať ladné krivky. „Toto cvičenie je pre ľudí, ktorí sa rozhodli žiť zdravo. Je vhodné pre tých, ktorí majú problémy s chrbticou, chcú schudnúť, vyformovať si postavu. Odporúča sa i ako doplnkové cvičenie pre aktívnych športovcov. Flyfit je určený pre mladých, ale aj pre ľudí vo vyššom veku,“ hovorí zo skúseností inštruktorka Kristína Opálenská a dodáva, že flyfit nie je určený pre ľudí s vysokým krvným tlakom, s ťažkým poškodením chrbtice, herniou po operácii (pozn. prietrž, ľudovo pruh) a pre tehotné ženy.

flyfit i

Prečo je dobré visieť dolu hlavou?

Flyfit zahŕňa niekoľko prvkov z viacerých športových aktivít. Základom je joga, ku ktorej sa pridávajú ďalšie. „Flyfit spája tiež prvky pilatesu, kalanetiky, silového tréningu a ľahkej akrobacie. Na hodinách sa robí veľa strečingových cvikov,“ upresňuje princíp cvičenia nadšená inštruktorka flyfitu Kristína a pripomína, že: „veľkým prínosom je možnosť zavesiť sa dolu hlavou, ktorú nám umožňujú práve siete, v ktorých sa cvičí. Práve v tejto polohe sa uvoľňujú medzistavcové platničky.“ Aj to je jeden z dôvodov, prečo je flyfit vhodný pre ľudí, ktorí majú problémy s chrbticou.

flyfit

Po pár týždňoch cvičenia lepšie lekárske výsledky?

Už samotné spojenie prvkov jogy, pilatesu, kalanetiky a silového tréningu naznačuje, že flyfit pomáha pri riešení viacerých zdravotných problémov. Ide napríklad o svalovú dysbalanciu, bolesti chrbta, ťažkosti s kĺbmi, stres, nervozitu a nadváhu. „Je to cvičenie, pri ktorom je progres citeľný a viditeľný veľmi rýchlo. Už po pár hodinách klienti cítia výrazné zmeny v oblasti chrbtice. Dokonca sa chvália tým, že ich lekárske výsledky sú lepšie, a to len po niekoľkých týždňoch pravidelného cvičenia,“ hovorí z vlastných skúseností Kristína Opálenská.

flyfit iii

Zdá sa vám flyfit náročný kvôli niektorým mierne akrobatickým kúskom? Alebo naopak, bojíte sa toho, že sa pri tejto aktivite dostatočne nezapotíte? V prvom i druhom prípade sa mýlite! „Mnohí sú po prvej hodine prekvapení, pretože čakajú niečo menej náročné. Flyfit je však tréning pre celé telo, pri ktorom sa riadne zapotíte. Na relaxáciu je určený záver hodiny. Klienti niekoľko minút oddychujú v hojdajúcich sa sieťach pri príjemnej hudbe, a tak sa po dobrom cvičení cítia uvoľnene. Odchádzajú s úsmevom na perách,“ približuje dojmy z lekcií flyfit Kristína z Fly Zone.

Naozaj inšpiratívne video si môžete pozrieť tu:

Foto: Kristína Opálenská, Fly zone

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Flyfit: Schudnete, vyformujete si postavu a zbavíte sa bolestí chrbta!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.