Buď štíhla a fit s jogou: Zamerané na zadok a stehná (video tréning)

Adela Jasenovcova

Najlepšia posilňovňa je vaše vlastné telo. Platí to aj o joge. Každá pozícia má presne určený význam a načasovanie. Ak by ste si mysleli, že sa pri nej budete iba naťahovať a relaxovať, vďaka pár cvikom sa presvedčíte, že prospeje aj vašim svalom.

Predýchajte jogu a spevnite sa
Zdroj: Jana Šimkovičová
12. JUN 2018

 

Dych je kľúčový

Hlboký, vedomý a prítomný dych je dôležitou súčasťou jogovej praxe. Bez dychu sa joga nedeje. Dýcha sa nosom, rovnaká dĺžka nádychu a rovnaká dĺžka výdychu. Oči sú počas celej doby cvičenia otvorené, sústredené na prítomný okamih.

Práve koncentrácia na dych pomáha ukotviť pozornosť na práve prebiehajúci moment a neodbiehať mysľou inam. Plný jogový dych má za úlohu roztiahnuť bránicu do všetkých strán, jednak do šírky, ale aj do dĺžky. Kľúčom k účinnosti cvičenia je to, na čo sa počas neho sústredíte. Ak chvíľu pozorujete myšlienky, zistíte, že sa venujú buď minulosti alebo budúcnosti. Ak sprítomníte okamžik, začnete viac vnímať dych aj telo.

Medzi dýchaním a myslením existuje spojenie. Zmena v jednom automaticky zasiahne to druhé. Keď ste rozrušený, pokojný dych vás dostane do pohody. Dlhé nádychy nosom filtrujú a zohrievajú, čo je aj pri joge potrebné najviac.

Väčšinou sa s nádychom telo zdvíha, rozširuje, rozpína a otvára pozícia. S výdychom telo klesá, zatvára sa pozícia, uvoľňuje. Keď sa naladíte na tento princíp a logický pohyb, hoci je pozícia statická, uvedomíte si, že váš dych je aj napriek tomu v pohybe. Jeho kvalitu a charakter môžete preto vedome ovplyvniť v každej jednej ásane.

Zacvič si jogu podľa videa

Ak vás joga zaujíma a zároveň chcete potrápiť zadok a stehná, vyskúšajte si zacvičiť podľa nasledujúceho videa. Šarmantná inštruktorka jogy Adriána Špronglová si pre vás pripravila účinnú zostavu, pomocou ktorej dáte svojmu zadku a stehnám celkom zabrať. 

Piť či nepiť?

Joga má len zopár zlatých pravidiel. Inak by sa systém rozpadol a nefungoval by. Jedným zo základných princípov pri cvičení jogy je pitný režim.

Mnohé sekvencie alebo aj jednotlivé ásany, pozície, sú v predklonoch. Nie je vhodné mať žalúdok naplnený ani jedlom, ani vodou. Najlepšie je hodinu pred cvičením nepiť a aspoň dve-tri hodiny nejesť. Počas jogy sa generuje teplo, ktoré potrebujete na zahriatie, preto neuhaste oheň vodou počas cvičenia, ani tesne po ňom.

joga na stehna

Doprajte si čas a vydržte nepiť aspoň 15 minút po skončení hodiny. Radšej si tekutiny dopĺňajte priebežne počas celého dňa, nebude vás trápiť smäd počas cvičenia. Kvalitný pitný režim vám zabezpečí aj vodíková voda, ktorú vám vyrobí FLASKA stlačením gombíka za 3 minúty. Vodíková voda sa nazýva aj živá voda, pretože má množstvo priaznivých účinkov na ľudský organizmus.

Na trhu pitného režimu ide o novinku, ktorú sa rozhodne oplatí vyskúšať. Zaujíma vás, ako vodík prospieva ľudskému organizmu? Uvádzame niektoré zaujímavé skutočnosti:

  • vodík je najmenšia molekula a ľahko preniká do buniek, aj preto je skvelým antioxidantom
  • vodík je 863-krát silnejší ako koenzým Q10, preto vás skvelo omladí
  • vodík je 176-krát silnejší ako vitamín C, preto posilňuje imunitu
  • vodík účinne prispieva k regenerácii tela po športe a okamžite nabíja energiou

FLASKU sa preto rozhodne oplatí vyskúšať. 

joga na stehna


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Buď štíhla a fit s jogou: Zamerané na zadok a stehná (video tréning)

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2109
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.