Vyformuj si telo do plaviek v BIKINI VÝZVE!

3 tipy ako poraziť jarnú únavu

redakcia

Jarná únava je syndróm, ktorý spôsobuje malátnosť, apatiu, či únavu aj napriek dostatočnému spánku. Vzniká po zime, pretože telo má málo vitamínov, nedostatok pohybu, trpí nedostatkom slnka. Ako s tým bojovať? Treba dať telu presne to, čo mu chýba.

Jarna unava_Zivanie
Zdroj: Stock.Adobe.com
10. MAR 2021

Hoci jarná únava nie je choroba, za istých okolností môže byť spojená aj s virózou. Je to preto, že telo po zime nemá dostatok vitamínov a pohybu a tak je náchylnejšie na ochorenia. Preto telu potrebujete dať všetko, čo mu chýba a jarnej únavy sa zbaví aj hlava.

1. Začnite čerstvými vitamínami

V zime je menej ovocia a zeleniny a aj tie, ktoré sú k dispozícii, sú z dovozu alebo konzervované. Preto hneď ako je to možné, začnite jesť čerstvé, lokálne druhy zeleniny (cibuľka, reďkovka, šalát...) a postupne s teplejšími dňami aj viac lokálneho ovocia.

Veľa ľudí má stále zvyk považovať zeleninu len za prílohu k jedlu a ovocie za občasný dezert. Staré známe: "jedzte viac ovocia a zeleniny" neberú doslova a je to zdravotná chyba. Pretože práve zelenina a ovocie má byť základom a súčasťou každodennej stravy. Nemali by chýbať na žiadnom tanieri, či už pripravujete raňajky, obed alebo večeru.

Ak nemáte z nejakého dôvodu dostatok zeleniny, pridajte aj vitamínové doplnky - najmä vitamín D dnešnej populácii, tráviacej život najmä vo vnútri, veľmi chýba, pretože ho telo získava najmä zo slnka. Nedostatok vitamínu D sa potom prejaví aj na imunitnom systéme a vyššej chorobnosti. Preto je to jeden z vitamínov, ktorý lekári a odborníci na zdravú stravu odporúčajú prijímať v doplnkoch.

2. Choďte von

Vždy, keď sa to dá, choďte von, na slnko a čerstvý vzduch. Pamätáte si na babkovskú radu, kam nechodí slnko chodí lekár? Ono to naozaj tak je. Jednak kvôli vitamínu D, ktorý telo získava, keď je pokožka vystavená slnku, na druhej strane je to aj čerstvý vzduch, ktorý je potrebný pre pľúca, zvyknuté byť počas zimy najmä vo vnútorných, prekúrených priestoroch so suchým vzduchom.

Nedajte sa odradiť počasím, prejsť sa dá takmer za každého počasia. Veď v severských krajiných sa vraví, že nie je zlé počasie, len zlé oblečenie. Ideálne, ak ste minimálne pol hodinku denne vonku.

3. Hýbte sa najviac, ako môžete

Pohyb nie je len záležitosť formovania tehličiek, bicepsov a zadku. Telo je stvorené na to, aby sa hýbalo - potrebujú to nielen kĺby, svalu a šľachy, ale aj vnútorné orgány. Zaraďte preto do svojho denné plánu čas, ktorý sa pre vás stane rituálom - časový úsek, ktorý venujete pohybu.

Prechádzky sú dobrý začiatok, ale nestačia, telo potrebujete rozhýbať aj po svalovej a kondičnej stránke. Nájdite si aktivitu, ktorá vám vyhovuje najlepšie, veď dnes je internet plný pohybových inšpirácií. Mnohé nájdete aj na portáli CVIČTE.SK, či už  hľadáte tipy na jogu, kalisteniku (posilňovanie vlastného tela), tréningy na doma alebo bežecké tipy.

Ak sa vaše obľúbené pohybové aktivity nedajú robiť na jar - keď je zem ešte vlhká - vonku, tak si choďte aspoň zľahka zabehať, alebo vyskúšajte šikovnú pomôcku, ktorá sa dnes znovu stáva fitness trendom - švihadlo.

Ako inšpiráciu vyskúšajte napríklad tieto formy pohybu, ktoré môžete robiť vonku takmer za každého počasia:

1. Ak potrebujete trénovať kondičku, výdrž, a vyformovať aj telo, vyskúšajte skoky na švihadle alebo trampolíne.

2. Ak chcete byť viac v prírode a pritom dať poriadne telu zabrať, otestujte nordic walking - je vhodný úplne pre všetky vekové kategórie, ale aj pre seniorov.

3. A ak potrebujete mať svalnatejšie a vyrysované telo, nemusíte smútiť za zatvorenými fitness centrami. Skúste kalisteniku, stačí vám na to najbližšia hrazda, dnes sú ich už plné sídliská.

Proti jarnej únave vám pomôže tiež odľahčiť svoje telo, na čo je zameraná aj naša DETOX VÝZVA. Počas 21 dní v nej krok za krokom pod vedením odborníkov získate zdravé stravovacie a pohybové návyky, ktoré vám pomôžu k štíhlemu, pevnému a zdravému telu. Pre VIAC INFO kliknite na DETOX VÝZVA.

DV1


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 3 tipy ako poraziť jarnú únavu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 3200
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.