Prečo prestávame cvičiť a ako vydržať

Každý, kto sa už niekedy pokúšal cvičením vylepšiť svoju postavu, či už schudnúť, vyformovať, spevniť..., vie, že je to beh na dlhú trať. Najmä ak chcete dosiahnuť dlhodobý efekt. Spočiatku ste namotivovaný, tešíte sa z každého tréningu, no postupne motivácia upadá a vám sa chce čoraz menej. Prečo je to tak?

Prečo prestávame cvičiť a ako vydržať
Zdroj: Janeb 13, Pixabay.com, CC0
16. OKT 2017

Jedným z kľúčov k pochopeniu, prečo ľudia prestávajú cvičiť, je vedieť, prečo vôbec cvičiť začali. Niekto cvičí, lebo ho to baví, niekto sa chce odreagovať a zbaviť stresu. Niekto potrebuje vybiť energiu, niekoho naopak cvičenie nakopne. No nebudeme si klamať, väčšina ľudí cvičí preto, lebo chce vyzerať dobre. Alebo to bol minimálne prvotný dôvod, prečo začali.

A tu sa dostávame ku kameňu úrazu. Ak cvičíte iba preto, aby ste schudli, alebo sa „vysekali“, pravdepodobne dlho nevydržíte. Aby ste zotrvali, cvičenie vás musí baviť. Ak to preženiem tak až napĺňať, a dávať vám aj inú pridanú hodnotu ako kocky na bruchu, ktoré sa tak ľahko nedostavia...

Dajte si rozumné ciele

Nerealistické ciele sú jedným z hlavných a najčastejších dôvodov. Stanovíte si prehnane vysoký cieľ, ktorý sa snažíte dosiahnuť za určitý (väčšinou prikrátky) časový úsek. Keďže je jeho dosiahnutie v danom čase nereálne, začnete buď časový úsek predlžovať, alebo stanovený cieľ znižovať, až sa na to úplne vykašlete. Ďalším dôvodom môže byť, že pre vás cvičenie nie je zábava a robíte to „lebo musíte“, alebo ste sa dostali do mŕtveho bodu a nevidíte žiaden progres. Čo s tým?

V prvom rade sa uistite sa, že vaše ciele sú realistické. Uvedomte si, že bez ohľadu na to, ako tvrdo makáte a ako veľmi sa snažíte, vaše telo má určité limity.

Zabávajte sa

Nájdite si aktivitu, ktorá pre vás bude nielen nutným zlom, aby ste si mohli „odfajknúť“, že ste boli cvičiť, ale aj zábavou. Ľudia, ktorí cvičia pre zábavu, zlepšenie zdravia, kondície a celkovej kvality života, väčšinou zotrvajú dlhšie.

Akonáhle totiž prestanete vidieť a cítiť zmeny, začnete byť sklamaní a začnete spochybňovať hodnotu úsilia, ktoré dávate do cvičebného programu. Ak je pre vás cvičenie iba krátkodobou záležitosťou, ktorú sa chystáte ukončiť po dosiahnutí cieľa, asi veľmi neuspejete (napríklad chcete schudnúť 10 kíl a hneď potom s cvičením prestať).

Kľúčom k dlhodobému úspechu je povýšiť cvičenie na niečo, čo si ceníte vnútorne, niečo, čo je súčasťou vášho životného štýlu, niečo čo vám zabezpečí nielen dobrú náladu, postavu, ale aj zdravie, vnútornú pohodu a vyrovnanosť.

 

 


Autor článku

Silvia Hadekova

Silvia Hadeková

Som inštruktorka skupinových cvičení a autorka stránky o zdravom životnom štýle - Eat.Train.Love. Venujem sa hlavne funkčným tréningom zameraným na prácu s vlastnou váhou, intervalovým cvičeniam (HIIT) a DeepWorku. Mojím cieľom je, aby sa ľudia po mojej hodine cítili nabití pozitívnou fyzickou aj psychickou energiou.

http://silviahadekova.com

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Prečo prestávame cvičiť a ako vydržať

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1819
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.