Odkrokujte si dôchodok
16. APR 2017

Odkrokujte si dôchodok

Ste na dôchodku, alebo sa k nemu blížite? Je čas začať sa hýbať. Máme pre vás tip, nech už máte akúkoľvek kondíciu.

Chôdza je veľmi prirodzený a bezpečný pohyb. Práve preto predstavuje ideálnu pohybovú aktivitu aj pre starších ľudí. Zaradením aspoň 30-minútovej pravidelnej chôdze do každého dňa spravíte hneď niekoľko krokov pre svoje zdravie.

Chôdza je totiž efektívny spôsob, ako znížiť riziko vzniku chronických ochorení a zlepší tiež celkový zdravotný stav, či už z pohľadu fyzičky alebo psychiky. Aké konkrétne výhody chôdza prináša pre (nielen) seniorov?

Posilňuje srdce a znižuje riziko vzniku srdcových chorôb

Pravidelné denno-denné zvyšovanie tepovej frekvencie znižuje riziko vysokého krvného tlaku, vysokej hladiny cholesterolu a dokonca aj ischemickej choroby srdca.

Pomáha pri liečbe ochorení pohybového aparátu a znižuje bolesť

Chôdza pomáha znižovať bolesti spôsobené chronickými ochoreniami, ako je napríklad artritída. Prispieva k posilneniu brušných a chrbtových svalov, čo môže pomôcť znížiť chronické bolesti chrbta.

Zlepšuje náladu a má pozitívny vplyv na duševné zdravie

Akýkoľvek pohyb, teda aj chôdza, pozitívne vplýva na psychiku. Endorfíny uvoľnené pri fyzickej aktivite vytvárajú pocit pohody, zbavujú úzkosti a zlepšujú náladu.

Pozitívne ovplyvňuje zdravie mozgu a kognitívne funkcie

Udržiavanie mentálneho zdravia ľudí v seniorskom veku je veľmi dôležité pre ich sebavedomie, sebaúctu a celkovú spokojnosť nielen ich, ale aj ich najbližších. Každodenné prechádzky môžu pomôcť zabrániť duševnému úpadku, zhoršovaniu pamäte a znižujú riziko vzniku Alzheimerovej choroby, či stareckej demencie.

Zlepšuje rovnováhu a stabilitu

Pošmyknutia a pády sú u starších osôb nielen bežné, ale sú pre nich aj omnoho nebezpečnejšie, ako pre mladých ľudí. Často bývajú spôsobené stratou sily, svalovej hmoty a celkovej rovnováhy. Chôdza posilňuje sedacie, brušné a ďalšie svaly, ktoré zabezpečujú celkovú stabilitu a rovnováhu.

Či už sa vyberiete na kratšiu prechádzku niekoľkokrát za deň, alebo zvolíte jednu dlhšiu je na vás. Dôležité je, aby ste sa vrámci svojich možností čo najviac hýbali, trávili čas na slnku a čerstvom vzduchu. Ak patríte k aktívnejším seniorom a obyčajná chôdza je pre vás málo, môžete vyskúšať chôdzu do kopcov či po schodoch, chôdzu so závažím alebo rýchlu chôdzu s paličkami.

Zdroj titulnej fotky: Unsplash, CC0

 


Autor článku

Silvia Hadekova

Silvia Hadeková

Som inštruktorka skupinových cvičení a autorka stránky o zdravom životnom štýle - Eat.Train.Love. Venujem sa hlavne funkčným tréningom zameraným na prácu s vlastnou váhou, intervalovým cvičeniam (HIIT) a DeepWorku. Mojím cieľom je, aby sa ľudia po mojej hodine cítili nabití pozitívnou fyzickou aj psychickou energiou.

http://silviahadekova.com

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Odkrokujte si dôchodok

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1466
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.